جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۲
کد خبر: ۸۱۱۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

مجلس از فیلم‌های شهری همسو با اهداف نظام حمایت می‌کند

لاله افتخاری عضو کمسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: مجلس از فیلم‌های شهری و اجتماعی هدفمند و ارزشی که در جهت تعالی فرهنگ جامعه ساخته شود و با اهداف نظام همسو باشد حمایت می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، لاله افتخاری گفت: فیلم شهری باید واقعیت موجود و مسائل شهری را بدون سیاه نمایی با نگاه واقع بینانه و با ارائه راهکار با بیان توانمندی‌ها و دیدن زیبایی‌های موجود در شهر به تصویر بکشد. 
 
وی ادامه داد: بسیاری از فیلم‌هایی که در حوزه شهری و اجتماعی ساخته می‌شود توسط مردم عادی دیده می‌شود نه مسئولان، اما باید توجه داشت که فیلم‌های مستند و بلند خاص صرفا برای نشان دادن مشکلات شهری برای مسئولان ساخته می‌شود تا آن‌ها مشکلات را بررسی کنند؛.

این نماینده مجلس افزود: فیلم‌هایی که مخاطب عموم را پوشش می‌دهد نباید در دل مردم اضطراب به‌وجود بیاورد و مشکلات جزیی را به همه جامعه تعمیم دهد و خرده فرهنگ‌ها را به عنوان فرهنگ کلی بیان کند. 
 
به اعتقاد وی، فیلمساز اگر در فیلمش مشکل جامعه را بیان می‌کند در کنارش باید راهکار فرهنگی هم نشان دهد و مخاطب را به بن‌بست در زندگی نرساند. فیلم شهری باید به مردم بگوید در زندگی شهری چه کار کنند تا دچار مشکلات نشوند و اگر هم دچار مشکلات شدند راهکار نشان دهد تا از این مشکلات بیرون بیایند. 
  
این عضو کمسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: باید در فیلم‌های شهری مردم را تشویق کرد تا از ظرفیت‌های موجود شهری استفاده کنند و با ایجاد خودباوری در آن‌ها راهکارهای حل مشکلات شهری نشان داده شود. شهرداری تهران با جمعیت کثیر و تفاوت فرهنگی موجود، باید برایجاد همگرایی و هم افزایی میان شهروندان تلاش داشته باشد و فضایل انسانی میان شهروندان را گسترش دهد. همانطور که کوچه‌های ما در جهت پاسداشت تلاش دلیرمردان با نام شهدا مزین می‌شود از طریق فیلم هم باید ظرفیت‌های شهری و راهکارهای مشکلات شهرنشینی به مخاطبان ارائه شود. 
 
عضوکمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مجلس از فیلم‌های شهری و اجتماعی هدفمند و ارزشی در جهت تعالی فرهنگ جامعه ساخته شود و با اهداف نظام همسو باشد حمایت می‌کند گفت: قطعا جشنواره فیلم شهر می‌تواند تاثیرات مثبتی در جهت تبادل تجربیات و استفاده از امکانات موجود در اختیار فیلمسازان قرار دهد. 
 
پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ۳ تا ۱۲ خردادماه به دبیری سیاوش حقیقی در تهران برگزار می‌شود.
نظر شما